Regulamin porządkowy
ZASADY ODWIEDZIN
- Odwiedziny u pacjentów przebywających w zakładzie mogą odbywać się codziennie w wyznaczonych godzinach tj. od 1200do 1800, przy czym, nie mogą one zakłócać procesu pielęgnacyjno – opiekuńczego i rehabilitacyjnego.
- Każdy odwiedzający ma obowiązek zgłosić się do pielęgniarki dyżurnej w momencie wejścia na teren zakładu.
- U jednego chorego jednoczasowo mogą przebywać max. 2 osoby, a u chorych podłączonych do respiratora – 1 osoba.
- W salach, gdzie przebywają chorzy sztucznie wentylowani oraz chorzy w stanie wegetatywnym, obowiązują zaostrzone zasady reżimu sanitarnego.
- W przypadku zagrożenia epidemiologicznego Dyrektor lub lekarz może ograniczyć prawo pacjenta do kontaktu osobistego z osobami z zewnątrz, stąd wizyty osób odwiedzających mogą być czasowo ograniczone lub wstrzymane.
- Na terenie zakładu obowiązuje zakaz przebywania osób w stanie nietrzeźwym, dzieci do lat 7, a osoby niepełnoletnie mogą przebywać w zakładzie tylko pod opieką osoby dorosłej.
- Personel zakładu ma prawo nakazać opuszczenie placówki osobom znajdującym się pod wpływem alkoholu bądź odurzonych narkotykami albo naruszającym w sposób rażący zasady odwiedzin.
- Osoby odwiedzające pacjentów, które notorycznie nie stosują się do postanowień Regulaminu albo do wskazówek personelu zakładu mogą być pozbawione prawa odwiedzin chorych.
- Osoby odwiedzające pacjentów zakładu powinny być zdrowe – bez objawów infekcyjnych, np. gorączka, katar, kaszel, biegunka itp.
PRAWA OSÓB ODWIEDZAJĄCYCH
- Odwiedzający, upoważniony przez chorego, ma prawo do uzyskania informacji o stanie jego zdrowia.
- Informacji o stanie zdrowia i leczeniu pacjentów udziela tylko lekarz zakładu w godzinach ustalonych i podanych do wiadomości ogólnej na tablicy ogłoszeń.
- Powyższe informacje są udzielane jednej osobie upoważnionej przez pacjenta.
- Nie udziela się żadnych informacji na temat pacjentów zakładu przez telefon. W wyjątkowych przypadkach, po ustaleniu hasła pomiędzy lekarzem a osobą upoważnioną przez pacjenta, lekarz może udzielić informacji przez telefon zgodnie z przepisami.
- Osoby odwiedzające mają prawo uczestnictwa razem z pacjentami w Mszy Św. odbywającej się na terenie zakładu.
- Osoby odwiedzające mają prawo udziału w spotkaniach edukacyjnych organizowanych dla rodzin pacjentów zgodnie z harmonogramem podanym do wiadomości ogólnej na tablicy ogłoszeń.
- Członkowie rodziny oraz inne osoby odwiedzające mają prawo korzystania ze świadczeń psychologa zatrudnionego w zakładzie.
OBOWIĄZKI OSÓB ODWIEDZAJĄCYCH
- Osoby odwiedzające są zobowiązane:
- przestrzegać Regulaminu i ustalonego w zakładzie porządku
- przestrzegać zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego
- podporządkować się wszelkim poleceniom i wskazówkom personelu zakładu
- nie zakłócać swoim zachowaniem spokoju innym pacjentom, ani też porządku zakładu
- włożyć odzież ochronną w trakcie odwiedzin na sali, na której obowiązuje reżim sanitarny
- kulturalnie, godnie i życzliwie odnosić się do wszystkich pacjentów i pracowników zakładu
- zachować czystość i porządek w pomieszczeniach, w których przebywają
- opuszczać salę chorych na czas wykonania czynności pielęgnacyjnych lub ćwiczeń rehabilitacyjnych /na prośbę personelu/
- Osoby odwiedzające obowiązuje zakaz:
- przynoszenia chorym pożywienia w postaci zup, soków, jogurtów, owoców bez uzgodnienia z personelem zakładu
- dostarczania pacjentowi artykułów, które zostały zabronione przez lekarza
- podawania leków pacjentom zakładu oraz stosowania maści, kremów leczniczych bez uzgodnienia z personelem zakładu
- wnoszenia i spożywania na terenie zakładu napojów alkoholowych
- palenia wyrobów tytoniowych
- wprowadzania zwierząt do budynku zakładu
- siadania na łóżkach chorych
- spożywania posiłków na salach chorych
- Podawanie chorym napojów i własnych posiłków dozwolonych przez lekarza należy uzgodnić każdorazowo z pielęgniarką dyżurną.
- Na zabranie chorego na spacer poza teren zakładu osoby odwiedzające powinny uzyskać zezwolenie od lekarza lub dyżurującej pielęgniarki.
INFORMACJE DODATKOWE
- Rodzina pacjenta jest zobowiązana do stałego zabezpieczenia u chorego:
- mydła w płynie
- szamponu do włosów
- balsamu do ciała
- dużych chusteczek nawilżających
- ręczników papierowych lub chusteczek higienicznych
- przyborów do mycia zębów / protez zębowych
- przyborów do golenia i czesania
- min. 2 myjek frotte
- min. 2 dużych ręczników frotte
- bawełnianych rozpinanych bluzek z krótkim / długim rękawem lub rozpinanych piżam
- dresów i obuwia
- Rzeczy osobiste pacjentów muszą być oznakowane imieniem i nazwiskiem chorego.
- Ewentualne dostarczenie jakiegokolwiek sprzętu /np. telewizor, radio/ i innych rzeczy osobistych /np. własna pościel/ do zakładu musi być uzgodnione z Dyrektorem zakładu / Pielęgniarką koordynującą.
- Artykuły spożywcze łatwo psujące się powinny być podpisane i przechowywane w lodówce przeznaczonej dla pacjentów.
- Rodzina pacjenta jest zobowiązana współpracować z zespołem terapeutycznym zakładu.
- Zabrania się członkom rodzin pacjentów załatwiania konsultacji lekarskich bez uzgodnienia z głównym lekarzem zakładu.
- Zabrania się świadczenia pacjentom zakładu dodatkowych usług zdrowotnych, np. rehabilitacyjnych przez osoby nie będące pracownikami zakładu.
- Rodzina pacjenta jest zobowiązana do regularnego wnoszenia opłat za pobyt chorego w zakładzie.
- Wypisanie chorego z zakładu następuje:
- gdy wystąpi brak wskazań medycznych do przebywania pacjenta w zakładzie
- gdy stan zdrowia pacjenta nie wymaga dalszego pobytu w zakładzie i został oceniony w skali Barthel pow. 40 pkt.
- na żądanie osoby przebywającej w zakładzie lub jej przedstawiciela ustawowego
- gdy osoba przebywająca w zakładzie w sposób rażący narusza regulamin porządkowy, a nie zachodzi obawa, że odmowa lub zaprzestanie udzielania świadczeń może spowodować bezpośrednie niebezpieczeństwo dla jej zdrowia albo życia i zdrowia innych osób
- gdy członkowie rodziny pacjenta nie współpracują z personelem zakładu i nie przestrzegają regulaminu porządkowego, a nie zachodzi obawa, że odmowa lub zaprzestanie udzielania świadczeń może spowodować bezpośrednie niebezpieczeństwo dla zdrowia albo życia pacjenta
- upłynął, określony w decyzji, czas pobytu pacjenta w zakładzie
- gdy nastąpił zgon chorego.
- W przypadku zgonu chorego rodzina ma prawo wyboru firmy pogrzebowej.
- Wszelkie wnioski i skargi można zgłaszać do Dyrektora placówki.